Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Confidentialitatea datelor tale cu caracter personal reprezinta una dintre principalele noastre preocupari, in calitate de operator de date.
Acest document are rolul de a va informa despre modul in care se efectueaza prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal de catre compania noastra si despre drepurile pe care le aveti ca furnizor de date in conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 (denumit GDPR).
- Informatii generale si definitii:
Acest regulament se aplica peste tot unde ne gasiti in mediul online, prin intermediul site-ului calculrca.ro, a subdomeniilor lui, afiliatilor si paginile/profilele de media asociate brandului.
Datele noastre de identificare sunt urmatoarele:
Denumire: DIGISOL INTELCOM SYSTEM SRL
Adresa sediului: Resita, str. Horea Bl. A7 Parter, Jud Caras-Severin.
CUI: 39719029;
Numar Registrul Comertului : J11/461/2018
Email: contact@calculrca.ro ; Tel: 0738976967;
Denumirele si adresel domeniilor, subdomeniilor si a profilelor pe care le administram:
Website www.calculrca.ro
Facebook www.facebook.com/calculRCA.ro
Instagram www.instagram.com/calculRCA.ro
Youtube www.youtube.com/…
Pentru a ne putea desfasura activitatea bazata in principal pe intermediere si consultant in asigurari, incheierea de contracte de asigurare cu tine si cu societatile de asigurare, cat si pentru executarea sau, dupa caz, reinnoirea unui astfel de contract, suntem nevoiti sa colectam datele tale personale, inclusiv, dar fara a se limita la cele de pe copia actului de identitate sau de pe alte documente de identificare, dupa caz, date privind sanatatea, imaginea etc. Fara a avea la dispozitie datele tale cu caracter personal necesare, nu vom putea să incheiem polita de asigurare solicitata sau, dupa caz, nu vom putea executa contractul de asigurare in care vei fi parte. O eventuala prelucrare ulterioara in scopuri statistice se va face cu respectarea principiului reducerii la minim a datelor si, in masura in care este posibil, va exclude prelucrarea datelor cu caracter personal, presupunand date agregate, care nu sunt utilizate în sprijinul unor masuri sau decizii privind o anumita persoana fizica.
Pentru ca tu sa intelegi mai bine conditiile din acest document iti prezentam cateva definitii ale principalilor termeni folositi:
ANSPDCP – Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
Date cu caracter personal – orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă
CNP – Codul numeric personal este un șir de numere care identifică în mod unic o persoană fizică, cetatean roman
Persoană identificabilă – este acea persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, prin referire la un număr de identificare ori la unul sau la mai mulți factori specifici identității sale fizice, economice, culturale sau sociale
Date cu caracter personal cu funcție de identificare – șir de numere prin care se identifică o persoană fizică în anumite sisteme de evidență și care au aplicabilitate generală, cum ar fi: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, numărul pașaportului, al permisului de conducere, numărul de asigurare socială sau de sănătate, etc.
Date anonime – date care nu pot fi asociate cu o persoană identificată sau identificabilă
Operator – persoana juridică DIGISOL INTELCOM SYSTEM SRL operator al site-ului calculRCA.ro
Persoana împuternicită de către operator – o persoană fizică sau juridică, care prelucrează date cu caracter personal pe seama operatorului în baza unui contract comercial
Prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal, prin diferite mijloace, cum ar fi colectarea, stocarea, modificarea, extragerea, utilizarea, dezvăluirea către terți prin transmitere, anonimizarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea acestor date
Stocarea datelor – păstrarea pe orice fel de suport a datelor cu caracter personal
Anonimizarea datelor – procedeul prin care datele stocate sunt modificate astfel încât este imposibilă asocierea unei persoane cu un set de date cu caracter personal
Utilizator de date – orice persoană, fizică sau juridică, care acționează sub autoritatea operatorului și are acces la bazele de date cu caracter personal.
- Tipul de date pe care le colectam:
În funcție de produsele, serviciile sau funcționalitățile de care dorești să beneficiezi, va trebui să colectăm, folosim, stoca sau transfera anumite date personale, care, vor fi după caz următoarele:
Date personale de identificare (nume, prenume, adresa, varsta, data nasterii, sex, telefon, e-mail, CNP, nationalitate, semnatura olografa si semnatura in format digital). Datele sunt necesare pentru incheierea in mod valabil a majoritatii produselor de asigurare /pensie si derularea raportului contractual cu Operatorul.
Date de contact: adresa de livrare, adresa de email, numarul de telefon, datele de contact ale profilelor de pe paginile de socializare, datele de contact de pe alte aplicatii de comunicare (Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram, etc.).
Date cu caracter personal privind familia, stilul de viata si circumstantele sociale (starea civila, detalii despre familie/sot/partener/persoane in intretinere, hobby-uri, sporturi practicate). Datele sunt colectate in cazul produselor de asigurare de viata, sanatate si calatorii si in cazul produselor de asigurare a membrilor de familie. Ele sunt necesare pentru: evaluarea riscului asigurat, calculul primelor de asigurare si solutionarea dosarelor de dauna.
Date cu caracter personal privind educatia si experienta profesionala, activitati desfasurate (istoric profesional, calificari, certificari, ocupatie, functie, bunuri sau servicii furnizate). Datele sunt colectate, in cazul asigurarilor de raspundere civila profesionala insa pot fi necesare si in cazul altor produse de asigurare.
Date cu caracter personal privind sanatatea (date privind starea de sanatate fizica și psihica sau afectiunile medicale declarate in chestionarele medicale si care rezulta din analizele medicale efectuate la incheierea unui contract de asigurare, datele medicale colectate de la furnizorii de servicii medicale pentru decontarea serviciilor accesate de catre asigurat, datele medicale colectate in procesul de despagubire in cazul unui eveniment asigurat). Datele sunt colectate in cazul produselor de asigurare de viata, sanatate si accidente. Ele sunt necesare pentru: evaluarea riscului asigurat, calculul primelor de asigurare, determinarea cuantumului despagubirii, accesarea serviciilor medicale asigurate si decontarea acestora.
Detalii personale financiare (informatii legate de contul bancar, venituri, facilitati fiscale sau beneficii sociale, obligatii fiscale, venituri din alte surse). Datele sunt necesare pentru analizarea nevoii de asigurare si pentru identificarea produsului de asigurare optim, prin raportare la capacitatile financiare, dar si pentru plata beneficiilor din asigurare.
Date privind bunurile detinute (date privind autovehiculul, imobilul sau bunul asigurat detinut de o persoana fizica, care face obiectul asigurarii). Datele sunt necesare in cazul asigurarilor RCA, Casco si bunuri.
Date tehnice: adresa de IP (internet protocol), datele de login, tipul de browser și versiunea, setările privind locație și fusul orar, plug-inurile de browser și versiunile acestora, sistemul de operare, platforma de operare și alte tehnologii de pe dispozitivele pe care le folosești pentru a accesa acest site, inregistrarile audio ale convorbirilor telefonice din call-center. Datele sunt necesare in vederea imbunatatirii serviciilor oferite, solutionarii reclamatiilor si a oricaror solicitari venite din partea clientilor precum si in vederea asigurarii functionalitatilor tehnice ale platformelor online utilizate
Date de profil: comenzile făcute de tine, interesele și preferințele tale, feedbackul oferit, răspunsurile oferite la sondaje, etc.
Date de utilizare: Informații despre cum utilizezi site-ul nostru, produsele și serviciile.
Date de marketing si comunicare: Preferințele tale de a primi materiale de marketing din partea noastră și din partea terțelor noastre părți și metodele preferate de comunicare.
- Scopul pentru care colectam si prelucram datele personale:
Datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate de DIGISOL INTELCOM SYSTEM SRL pentru urmatoarele scopuri:
Prestarea serviciilor de intermediere si consultanta in asigurari (managementul riscului, ofertare, emitere, administrare polite, reinnoiri polite, inchierea contractelor de asigurare, incasarea politelor de asigurare si a altor produse si servicii oferite, instrumentarea si solutionarea daunelor, si/sau, dupa caz, verificari in scopul prevenirii si identificarii potentialelor fraude);
In scop de Marketing si scopuri statistice, oferirea, transmiterea sau comunicarea din partea noastra a unor detalii privind produsele oferite, promotiile sau campaniile desfasurate.
Solutionarea reclamatiilor, sugestiilor si solicitarilor venite din partea clientilor, precum si solutionarea posibilelor litigii.
Indeplinirea unor obligatii legale si cerinte ASF sau ale altor autoritati.
Pentru a oferi si imbunatatii serviciile pe care le oferim, a diagnostic si remedia posibilele problem tehnice si a ne apara impotriva atacurilor cibernetice.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se face in baza:
Contractului de asigurare in care sunteti parte, sau pe care solicitati sa il incheiati iar intermediarul va ofera asistenta;
Cererii transmisa catre prestatatorul de servicii in vederea emiterii ofertelor de pret a politelor de asigurare.
Consimtamantului dat conform formularului de acord sau prin bifarea acordului de acceptare a politicii de confidentialitate a datelor cu caracter personal.
Unor obligatii legale.
- Sursa datelor cu caracter personal:
Datele tale personale provin în general prin interacțiune directă, dar vor exista situații în care vom obține date despre tine în mod indirect (de la terțe persoane, instituții etc.) sau cu ajutorul tehnologiei.
Datele colectate prin interactiune directa sunt datele pe care tu ni le furnizezi prin completarea formularelor de pe site, prin emai, telefon, posta, sau orice alta metoda pusa la dispozitie de catre noi. Aici include datele pe care ni le comunici cand soliciti o oferta de pret, comanzi produsele noastre, inchei contracte de asigurare, doresti sa descarci materiale publicate pe platforma, te abonezi la serviciile noastre, soliciti materiale promotionale sau de marketing, doresti sa aplici pentru a devenii partener/colaborator, participi la vreun concurs sau promotie, ne trimiti un mesaj sau comentariu, etc.
Datele primite de la terte persoane sunt datele care ne sunt furnizate din diferite surse externe precum: furnizori de informatii de analiza sau privind cautarile ( Google Analytics, Google Search Console, etc), retele de advertising si furnizori de servicii de afiliere, furnizori de servicii de marketing, furnizori de servicii tehnice, de plata sau de livrare ( date financiare, de contact sau de tranzactionare de la institutii de plata, banci, consilieri juridici, etc.), surse publice ( Registru Comertului, ANAF, Portalul Instantelor de Judecata, etc.).
Datele obtinute cu ajutorul tehnologiei in mod automat si interactiune sunt datele tehnice colectate in urma utilizarii site-ului nostrum despre echipamentul pe care il folosesti, modul in care navighezi si diferite tipare ale utilizatorului platformei. Vom colecta aceste date prin utilizarea de cookiuri sau alte tehnologii similar descrise amanuntit in sectiunea “Politica cookie”.
- Transferul de date cu caracter personal catre terte persoane:
Datele tale cu caracter personal pot fi transferate catre:
Brokeri si companii de asigurare si reasigurare, Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale (PAID), furnizori de servicii de calculatie a primelor de asigurare, prestatatori de servicii de regularizare a daunelor, consultanti, experti, furnizori implicați în mod direct/indirect în procesul de asigurare.
Autoritati publice: Fiind furnizor de servicii financiare, suntem supusi obligatiilor legale, de reglementare si profesionale. Prelucram date cu caracter personal in scopul indeplinirii unor obligatii legale ori, dupa caz, oferirii de raspunsuri la solicitarile autoritatilor ori institutiilor publice. (autoritati fiscale, instante, etc.).
Furnizori externi de servicii de IT cu care avem contract, parteneri si colaboratori, fara de care functionarea Platformei si a activitatii noastre nu ar fi posibila.
Procesatori de plati prin intermediul carora se efectueaza tranzactiile financiare necesare incasarii politelor, a produselor si serviciilor oferite (procesatori online de plata cu cardul, bancile la care avem deschise conturi, alti operatori de aplicatii electronice de plati)
Companii de curierat in vederea livrarii contractelor, politelor sau a produselor comandate ( Posta Romana, Curierat rapid, etc.).
- Transferul international de date:
Chiar daca in acest moment nu intentionam sa transferam datele tale cu caracter personal catre alte companii sau persoane din state terte sau catre organizatii internationale, este posibil, totusi, ca unii furnizori de servicii sa fie localizati in afara Spatiului Economic European(SEE), astfel procesarea datelor tale personale sa implice un transfer de date in afara SEE. Transferul va fi efectuat numai daca Comisia Europeana a confirmat ca exista un nivel adecvat de siguranta sau alte masuri de protectie adecvate a datelor, conform informatiilor publice disponibile la data efectuarii transferului.
- Perioada de stocare a datelor cu caracter personal:
In functie de scopul pentru care au fost colectate, datele personale vor fi pastrate in baza de date dupa cum urmeaza:
Datele in scop commercial, colectate pentru ofertare vor fi retinute timp de maxim 6 luni de la data emiterii ofertei dupa care vor fi sterse. Daca se inchei contract, se emite polita de asigurare, achizitioneaza un produs sau serviciu, datele vor fi pastrate pe toata perioada in care aveti calitate de contractant, client sau beneficiar al serviciului. Dupa executarea unui contract, datele colectate se vor stoca și arhiva conform legislației (legea arhivării, legislația primară și secundară din asigurări, legislația fiscală, și cea contabilă).
Datele in scop de marketing se colecteaza doar prin consimtamant, acestea fiind stocate si prelucrate pana la retragerea consimtamantului acordat in acest scop.
Datele colectate in urma petitiilor vor fi pastrate pana la solutionarea reclamatiei sau pana la expirarea termenul legal de prescriptie in cazul in care avem un interes legitim sa pastram aceste date in legatura cu un potential litigiu ce ar putea sa apara.
Datele colectate in vederea incheierii de noi colaborari sau parteneriate vor fi pastrate doar daca prezinta interes in a se incheia un contract de colaborare, in caz contrar acestea vor fi sterse automat fara a se recurge la stocare.
Nu vom pastra datele cu caracter personal mai mult decat este necesar și le vom prelucra numai în scopurile pentru care au fost obtinute.
- Securitatea datelor:
Înțelegem cât de importantă este securitatea datelor personale și luăm măsuri pentru a proteja clienții noștri și alte persoane ale căror date le prelucrăm de accesul neautorizat la datele personale, precum și de modificarea, divulgarea sau distrugerea neautorizata a datelor pe care le prelucrăm în activitatea curentă.
Avem implementate următoarele măsuri tehnice și organizatorice de securitate a datelor cu caracter personal:
Politici dedicate. Adoptăm și revizuim constant practicile și politicile interne de prelucrare a datelor personale (inclusiv măsurile fizice și electronice de securitate), pentru a ne proteja sistemele de un eventual acces neautorizat sau alte posibile amenințări la securitatea acestora. Aceste politici sunt supuse unor verificări constante, pentru a ne asigura că respectăm cerințele legale și că sistemele funcționează în mod adecvat.
Minimizarea datelor. Ne asigurăm că datele tale cu caracter personal pe care le prelucrăm sunt limitate doar la cele necesare, adecvate și relevante pentru scopurile declarate în această Notă de informare.
Restrângerea accesului la date. Restrângem cât mai mult accesul la datele cu caracter personal pe care le prelucrăm la minimul necesar: angajați, colaboratori și alte persoane care au nevoie să acceseze aceste date pentru a le prelucra și a duce la îndeplinire un serviciu. Partenerii și colaboratorii noștri sunt supuși unor obligații stricte de confidențialitate (fie prin contract, fie legale).
Măsuri tehnice specifice. Utilizăm tehnologii care să asigure securitatea clienților noștri, încercând întotdeauna să implementăm cele mai optime soluții pentru protecția datelor. De asemenea, facem back-up-uri periodice de date pentru a le putea recupera în cazul unui eventual incident și avem implementate proceduri de audit periodice în privința securității echipamentelor folosite. Totuși, niciun site web, nicio aplicație și nicio conexiune la internet nu este complet sigură și de neatins. Asigurarea exactității datelor tale. Câteodată este posibil să îți cerem să confirmi exactitatea sau actualitatea datelor tale pentru a fi siguri că ele reflectă realitatea.
Instruirea personalului. Ne instruim și testăm constant angajații și colaboratorii cu privire la legislația și cele mai bune practici în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal.
Anonimizarea datelor. Acolo unde putem, încercăm pe cât posibil să anonimizăm datele cu caracter personal pe care le prelucrăm, astfel încât să nu mai putem identifica persoanele la care acestea se referă.
Cu toate acestea, deși depunem eforturi constante pentru a asigura securitatea datelor pe care ni le încredințezi, este posibil să avem parte și de evenimente mai puțin fericite și să avem incidente de securitate. În aceste cazuri, vom urma cu strictețe procedura de raportare și notificare a incidentelor de securitate și vom lua toate măsurile necesare pentru a readuce situația la normal în cel mai scurt timp posibil.
- Drepturile tale in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal
Aveti posibilitatea, in anumite conditii prevazute de catre GDPR, sa exercitati niste drepturi privind datele tale cu caracter personal, dupa cum urmeaza:
- Dreptul de retragere al consimtamantului: Ai dreptul sa soliciti retragerea consimtamantului de prelucrare a datelor doar in situatia in care colectarea datelor a fost posibila cu consimtamantul tau. Retragerea consimtamantului nu afecteaza prelucrarea ce a avut loc pana in acel moment. Ipoteza retragerii consimtamantului nu este aplicabila in cazurile in care temeiul prelucrarii nu este consimtamantul.
- Dreptul de a fi informat: Ai dreptul de a cere informatii cu privire la colectarea si utilizarea datelor tale, destinatarii datelor precum si orice alta informative impusa de legislatie.
- Dreptul de acces la datele cu caracter personal: Ai dreptul sa primesti o copie a datelor pe care le detinem si le prelucram despre tine.
- Dreptul de a rectifica date: Ai dreptul de a solicita modificarea sau completarea datelor pe care le detinem despre tine.
- Dreptul de stergere a datelor (“dreptul de a fi uitat”): Ai dreptul ca , in anumite circumstante sa ne soliciti sa iti stergem datele si sa nu mai le prelucram pe viitor, daca datele nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopului pentru care au fost colectate, daca seconstata ca acestea au fost prelucrate illegal sau in orice alta situatie prevazuta de Regulament.
- Dreptul la restrictionarea prelucrarii: Ai dreptul de a solicita restrictionarea prelucrarii datelor tale cu caracter personal in cazurile prevazute in Regulament. De asemenea, ai dreptul să ne ceri restricționarea prelucrării atunci când prelucrăm datele tale în scopuri de marketing direct.
- Dreptul la portabilitatea datelor: Poti solicita primirea datelor tale cu caracter personal intr-un format structurat, utilizat in mod curent, prelucrabil automat sau, in masur in care este posibil din punct de vedere tehnic, poti solicita transferul datele tale cu caracter personal catre un alt operator.
- Dreptul la opozitie: Ai dreptul de a te opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația ta particulară, ca datele care tevizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care există dispoziții legale contrare. În caz de opoziție justificată prelucrarea acestor date nu mai poate fi efectuată.
- Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată.
- Dreptul te a te adresa justitiei: Ai dreptul de a te adresa justiției pentru apărarea oricăror drepturi garantate de lege și care au fost încălcate prin prelucrarea neadecvată a datelor personale.
- Dreptul de a depune plangere in fata unei Autoritati de Supraveghere: Aveti dreptul de a depune plangere la ANSPDCP la datele de contact:
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
Adresa B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România
Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212
E-mail anspdcp@dataprotection.ro
- Protectia vietii private a minorilor:
Platforma nu este destinată copiilor sub 18 ani. Nu colectăm în mod conștient date referitoare la minori. Pentru acest lucru depunem toate diligențele necesare pentru a verifica, că persoana care ne furnizează date nu este minora. Raspunderea pentru orice fel de informație care ne este furnizată cu eludarea acestor dispoziții fiind în totalitate a persoanei care ne transmite aceste date sau a tutorelui în cazul minorilor.
- Modificari la aceste informari:
Aceast document reprezinta prima versiune valabila incepand cu 01.01.2021. Este posibil sa modificam sau sa actualizam continutul acestei informari. Vom notifica orice modificare adusa documentului prin intermediul site-ului sau prin email, daca este cazul.